Warning: is_readable(): open_basedir restriction in effect. File(/includes/fbwpml.php) is not within the allowed path(s): (/nfsmnt/:/data/:/usr/share/php:/usr/bin/:/apachetmp:/tmp/:/var/tmp/:/dev/urandom:/usr/lib/x86_64-linux-gnu/ImageMagick-6.9.11/bin-q16/:/usr/local/bin/:/etc/ssl/certs/ca-certificates.crt:/usr/lib/php:/usr/php74/bin/) in /data/b/0/b06a19f9-f47d-412f-998e-fed4303d3e2b/eventsg.hu/web/wp-content/plugins/facebook-for-woocommerce/includes/Integrations/Integrations.php on line 61

Warning: is_readable(): open_basedir restriction in effect. File(/includes/Integrations/Bookings.php) is not within the allowed path(s): (/nfsmnt/:/data/:/usr/share/php:/usr/bin/:/apachetmp:/tmp/:/var/tmp/:/dev/urandom:/usr/lib/x86_64-linux-gnu/ImageMagick-6.9.11/bin-q16/:/usr/local/bin/:/etc/ssl/certs/ca-certificates.crt:/usr/lib/php:/usr/php74/bin/) in /data/b/0/b06a19f9-f47d-412f-998e-fed4303d3e2b/eventsg.hu/web/wp-content/plugins/facebook-for-woocommerce/includes/Integrations/Integrations.php on line 61
Általános feltételek - Event Service Group

Általános üzleti feltételek

I.
Alaprendelkezések

1. Ezen általános üzleti feltételek (a továbbiakban: „üzleti feltételek”) összhangban vannak a Szlovák Köztársaság 40/1964-es Polgári törvénykönyvének hatályos rendelkezéseivel, továbbá a Szlovák Köztársaság A fogyasztók védelméről és a Szlovák Nemzeti Tanács Tt. 372/1990. sz., szabálysértési törvényének módosításáról és későbbi jogszabályok szerinti rendelkezéseivel (a továbbiakban: „fogyasztóvédelmi törvény”), továbbá Szlovák Köztársaság Tt. 102/2014. sz., a távértékesítési szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő áruértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás fogyasztóvédelméről, valamint egyes törvények módosításáról (a továbbiakban: „távértékesítési törvény”)

Dortun s.r.o. Novozámocká cesta 59, 94651  Naszvad (Nesvady), Szlovák Köztársaság

Statisztikai számjegy (IČO): 35 962 437

Adószám (DIČ): 2022082029

székhelye: Novozámocká cesta 59, 94651 Naszvad (Nesvady), Szlovák Köztársaság

bejegyezve a Nyitria Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásába, az S.R.O. szakasz 17174/N. szám alatt

elérhetőség: Szlovák Köztársaság, 94651 Naszvad (Nesvady), Novozámocká cesta 59

e-mail: info@eventsg.sk

telefon: +421 905 723 602

www eventsg.sk

(a továbbiakban: „eladó”)

2. Ezek a feltételek az eladó és az adásvételi szerződést megkötő természetes személy (a továbbiakban: „vevő”) közötti kölcsönös jogokat és kötelezettségeket szabályozzák a www.eventsg.sk címen elérhető weboldalon található webes felületen keresztül (a továbbiakban: „online áruház”).

3. A szerződési feltételek rendelkezései az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Az adásvételi szerződés különböző rendelkezései elsőbbséget élveznek a jelen feltételek rendelkezéseivel szemben.

4. Ezeket a feltételeket és az adásvételi szerződést szlovák nyelven kötik meg.

II.

Információk az áruról és az árakról

1. Az online áruház katalógusban az egyes árukról, beleértve az egyes áruk árait és azok főbb tulajdonságait tájékoztatunk. Az áruk ára tartalmazza az általános forgalmi adót, az összes kapcsolódó illetéket és az áru visszaküldésének költségeit, ha az árut jellegüknél fogva nem lehet postai úton visszaküldeni. Az áruk árai mindaddig érvényben maradnak, amíg az online áruházban megjelennek.

2. Az online áruház katalógusában elhelyezett áruk minden bemutatása informatív jellegű, és az eladó nem köteles adásvételi szerződést kötni az árukkal kapcsolatban.

3. Az online áruházban közzéteszik az áruk csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségeket. Az online áruházban az áruk csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségek csak akkor érvényesek, ha az árukat a Szlovák Köztársaság területén szállítják.

4. Az áruk vételárából nyújtott esetleges kedvezmények nem kombinálhatók, hacsak az eladó és a vevő nem állapodik meg másképp.

III.

Rendelés és az adásvételi szerződés megkötése

1. A vevőnek az adásvételi szerződés megkötésével a távközlési eszközök használatával kapcsolatos költségeit (internetkapcsolat, telefonhívások költségei) a vevő maga állja. Ezek a költségek nem emeltdíjasak.

2. A vevő az árukat a következő módokon rendeli:

az ügyfélfiókján keresztül, előzetes regisztráció után az online áruházban,

regisztráció nélkül a megrendelőlap kitöltésével.

3. Megrendeléskor a vevő kiválasztja az árut, a kívánt darabszámot, a fizetés és a szállítás módját.

4. A megrendelés elküldése előtt a vevő ellenőrizheti és megváltoztathatja a megrendelésben megadott adatokat. A vevő a … gombra kattintva elküldi a megrendelését az eladónak. A megrendelésben megadott adatokat az eladó helyesnek tekinti. A megrendelés érvényességének feltétele a megrendelőlapon található összes kötelező adat kitöltése és a vevő megerősítése, hogy elolvasta ezeket az üzleti feltételeket.

5. A megrendelés kézhezvétele után az eladó a vevőnek a megrendeléskor megadott e-mail címre visszaigazolást küld a megrendelés átvételéről. Ez a visszaigazolás automatikus, és nem minősül szerződéskötésnek. A visszaigazoláshoz csatolva vannak az eladó aktuális üzleti feltételei. Az adásvételi szerződés csak azután jön létre, hogy az eladó elfogadta a megrendelést. A megrendelés elfogadásáról szóló értesítést a vevő e-mail címére kézbesítjük. / A megrendelés kézhezvétele után az eladó a vevőnek a megrendeléskor megadott e-mail címre visszaigazolást küld a megrendelés átvételéről. Ez a visszaigazolás a szerződés megkötésének minősül. A visszaigazoláshoz csatolja az eladó aktuális üzleti feltételeit. Az adásvételi szerződés megkötöttnek minősül, ha az eladó megerősíti a megrendelést a vevő e-mail címére.

6. Abban az esetben, ha a megrendelésben meghatározott követelmények bármelyikét az eladó nem tudja teljesíteni, a módosított ajánlatot elküldi a vevő e-mail címére. A módosított ajánlat az adásvételi szerződés új tervezetének minősül, és ebben az esetben az adásvételi szerződést úgy kötik meg, hogy a vevő megerősíti az ajánlat elfogadását az eladónak az e feltételekben megadott e-mail címére.

7. Az eladó által kapott összes megrendelés kötelező érvényű. A vevő mindaddig lemondhatja a megrendelést, amíg a vevő értesítést nem kap a megrendelés kézhezvételéről az eladó részéről. A vevő telefonon lemondhatja a megrendelést az eladó ezen üzleti feltételekben megadott telefonszámán vagy e-mail címén.

8. Abban az esetben, ha az eladó részéről nyilvánvaló technikai hiba miatt az áruk árának feltüntetésekor online áruházban vagy a megrendelés során, az eladó nem köteles az árut a vevőhöz eljuttatni a tévesen megadott árért, még akkor sem, ha a vevőnek automatikus visszaigazolást küldtek a megrendelésről ezen üzleti feltételek szerint. Az eladó indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja a vevőt a hibáról, és a megváltozott ajánlatot elküldi a vevőnek az e-mail címére. A módosított ajánlat az adásvételi szerződés új tervezetének minősül, és ebben az esetben az adásvételi szerződést az eladó e-mail címére a vevő elfogadásának megerősítésével kötik meg.

IV.

Felhasználói fiók

1. Az online áruházban történt vevői regisztráció alapján a vevő hozzáférhet a felhasználói fiókjához. A vevő a felhasználói fiókján keresztül rendelheti meg az árut. A vevő regisztráció nélkül is rendelhet árut.

2. A vevő a felhasználói fiókjába történő regisztrációkor és az árucikkek megrendelésekor köteles minden adatot helyesen és valóságosan megadni. A vevő bármilyen változás esetén köteles frissíteni a felhasználói fiókban megadott adatokat. A vevő által a felhasználói fiókban és az áru megrendelésekor megadott adatokat az eladó helyesnek tekinti.

3. A felhasználói fiókhoz való hozzáférést felhasználónév és jelszó biztosítja. A vevő köteles bizalmasan kezelni a felhasználói fiókjához való hozzáféréshez szükséges információkat. Az eladó nem vállal felelősséget a felhasználó fiókkal egy harmadik fél általi visszaélésért.

4. A vevő nem jogosult harmadik félnek engedélyezni a felhasználói fiókja használatát. Az eladó törölheti a felhasználói fiókot, különösen akkor, ha a vevő sokáig nem használja a felhasználói fiókját, vagy ha a vevő megsérti az adásvételi szerződés vagy a jelen szerződési feltételek szerinti kötelezettségeit.

5. Az eladó törölheti a felhasználói fiókot, különösen akkor, ha a vevő sokáig nem használja azt vagy ha a vevő megsérti az adásvételi szerződést vagy a jelen üzleti feltételeket.

6. A vevő tudomásul veszi, hogy a felhasználói fióknak nem kell folyamatosan elérhetőnek lennie, különös tekintettel az eladó hardver – és szoftverberendezéseinek szükséges karbantartására, ill. a harmadik fél hardverének és szoftverének szükséges karbantartása.

V.

Fizetési feltételek és áruszállítás

1. Az áruk árát és az áruk adásvételi szerződés szerinti szállításával kapcsolatos költségeket a vevő a következő módszerekkel fizetheti:

• banki átutalással az eladó bankszámlájára

• számlaszám: SK10 5200 0000 0000 0881 6012, az OTP Bank Szlovákiában vezetve,

• készpénz nélküli kártyás fizetés,

• készpénz nélküli átutalás az eladó számlájára a fizetési kapun keresztül,

• készpénzzel utánvétel esetén az áru átadásakor,

• készpénzben vagy hitelkártyával a személyes átvétel során,

• készpénzben vagy bankkártyával a kiadóhelyeken átvétel során.

2. A vevő a vételárral együtt köteles megfizetni az eladónak az áruk csomagolásával és szállításával kapcsolatos költségeket a megállapodás szerinti összegben. Hacsak az  kifejezetten másként nincs feltüntetve, akkor a vételár tartalmazza az áruk szállításával kapcsolatos költségeket is.

3. Készpénzben történő fizetés esetén a vételár az áru átvételekor fizetendő. Banki átutalás esetén a vételárat az adásvételi szerződés megkötésétől számított …. napon belül kell kifizetni.

4. A fizetési kapun keresztül történő fizetés esetén a vevőnek be kell tartania az elektronikus fizetési szolgáltató utasításait.

5. Készpénz nélküli fizetés esetén a vevő vételár-fizetési kötelezettsége akkor teljesül, amikor a vonatkozó összeget jóváírják az eladó bankszámlájára.

6. Az eladó nem igényel semmilyen előleget vagy más hasonló fizetést a vevőtől. A vételár megfizetése az áru elküldése előtt nem előleg.

7. Az értékesítés nyilvántartásáról szóló törvény értelmében az eladó köteles számlát adni a vevőnek. Ezzel egyidejűleg köteles a beérkezett bevételt az adóhatóságnál online iktatni, műszaki hiba esetén legkésőbb 48 órán belül.

8. Az áru a vevőnek kézbesítve van:

• a vevő által a megrendelésben megadott címre,

• a vevő által megadott kiadóhely címére,

• személyes átvétel az eladó telephelyén

9. A szállítási mód megválasztása az áru megrendelése során történik.

10. Az áru szállításának költségeit, az áru küldésének és átvételének módjától függően, a vevő megrendelésében és az eladó megrendelés visszaigazolásában határozzák meg. Ha a szállítási módról a vevő külön kérése alapján állapodnak meg, ilyen esetben a vevő viseli a szállítással járó kockázatot és esetleges további költségeket.

11. Ha az adásvételi szerződés szerint az eladó köteles az árut a vevő által a megrendelésben megjelölt helyre szállítani, akkor a vevő köteles az árut átvenni. Abban az esetben, ha a vevő miatti okokból az árut többször vagy más módon kell kézbesíteni, mint amit a megrendelés tartalmaz, a vevő köteles megfizetni az áru ismételt kiszállításával kapcsolatos költségeket, ill. a másik kézbesítési móddal járó költségek.

12. Az áru átvételekor a fuvarozótól a vevő köteles ellenőrizni az áru csomagolásának sértetlenségét, és bármilyen hiba esetén haladéktalanul értesíti a fuvarozót. A szállítmány csomagolásának illetéktelen megsértése esetén a vevőnek nem kell a szállítmányt átvennie a kiszállítótól.

13. Az eladó adóokmányt – számlát állít ki a vevőnek. A számlát a vevő e-mail címére küldik el. / A számlát a kézbesített áruhoz csatolják.

14. A vevőre az áru tulajdonjoga teljes vételárát kifizetésével száll át, beleértve a szállítási költségeket is, eléőbb az áru átvételével. Az áru véletlen megrongálódása vagy elvesztése esetén a felelősség az áru átvételének időpontjában, vagy abban a pillanatban hárul a vevőre, amikor a vevő köteles volt átvenni az árut, de azt az adásvételi szerződés megsértésével nem tette meg.

VI.

Elállás a szerződéstől

1. Az a vevő, aki fogyasztóként és nem a vállalkozása nevében kötötte meg az adásvételi szerződést, jogosult elállni az adásvételi szerződéstől.

2. Ha az adásvételi szerződést távúton (online áruházon keresztül) vagy az eladó telephelyén kívül kötik meg, és egyidejűleg, ha az eladó időben és megfelelő módon tájékoztatta a vevőt a vételi szerződéstől való elállás jogáról, az adásvételi szerződés elállási jogának gyakorlásának feltételeiről, határidejéről és az eljárásról, beleértve az adásvételi szerződéstől való elállásról szóló űrlapról (az SZK távértékesítésről szóló törvényének 3.§-a 1. bekezdésének h) pontjának rendelkezéseivel összhangban) és egyúttal megfelel a jogi követelményeknek, a vevőnek joga van a távértékesítésről szóló törvény alapján ok megadása nélkül és bármilyen szankció nélkül elállni a vételi szerződéstől.

3. A szerződéstől 14 napon belül lehet elállni

az utoljára leszállított áru átvételének pillanatától, ha az adásvételi szerződés tárgya olyan áru, aminek kiszállítása külön történik

az utolsó darab vagy rész átvételének pillanatától, ha az adásvételi szerződés tárgya többféle áru vagy több rész szállítása,

az első leszállított áru átvételének pillanatától, ha az adásvételi szerződés tárgya egy meghatározott időszakban leszállított áru.

4. A vevő tudomásul veszi, hogy a távértékesítési törvény 7.§-a 6. bekezdésében foglaltaknak megfelelően az adásvételi szerződést többek között nem állhat el:

a szolgáltatás nyújtása, ha a szolgáltatás nyújtása a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával kezdődött, és a fogyasztó kijelentette, hogy megfelelő tájékoztatást kapott arról, hogy a beleegyezés kifejezésével elveszíti a szerződéstől való elállás jogát a szolgáltatás teljes teljesítése után, és ha a szolgáltatás teljesítése,

olyan áruk értékesítése vagy szolgáltatások nyújtása, amelyek ára függ a pénzügyi piaci ármozgásoktól, amelyeket az eladó nem tud befolyásolni, és amelyek a szerződés felmondásának időszaka alatt fordulhatnak elő,

a fogyasztó egyedi igényei szerint gyártott áru, egyedi termék vagy kifejezetten egy fogyasztónak szánt termék értékesítése esetén,

gyorsan romló vagy a minőségét gyorsan elveszítő áru értékesítése,

olyan áru értékesítése, amely védőcsomagolásban vannak és amelyet egészségügyi vagy higiéniai okokból nem lehet visszaküldeni, és melynek védőcsomagolása a szállítás közben megsérült,

olyan áru értékesítése, amely jellegénél fogva a szállítás után elválaszthatatlanul összekeverhetők más árukkal,

olyan alkoholtartalmú italok értékesítése, amelynek árában a szerződés megkötésekor megállapodtak, szállításuk legkorábban 30 nap elteltével történhet, ára pedig a piaci árak mozgásától függ, amit az eladó nem tud befolyásolni,

sürgős javítás vagy karbantartás végrehajtása, amelyet a fogyasztó kifejezetten kér az eladótól; ez nem vonatkozik a szolgáltatási szerződésekre és azokra a szerződésekre, amelyek tárgya nem a javításhoz vagy karbantartáshoz szükséges pótalkatrészek értékesítése, feltéve, hogy azokat az eladó a fogyasztónál tett látogatása során kötötték, és a fogyasztó nem rendelte meg előre ezeket a szolgáltatásokat vagy árukat,

védőcsomagolásban értékesített hangfelvételek, videofelvételek, hang- és képfelvételek, könyvek vagy számítógépes szoftverek értékesítése, ha a fogyasztó kicsomagolta ezeket a csomagolásokat,

folyóiratok értékesítése, kivéve az előfizetői szerződés szerinti értékesítést és a nem védőcsomagolásban lévő könyvek értékesítését,

szállásszolgáltatás nyújtása más célra, mint szállásra, áruszállítás, autókölcsönzés, étkeztetési szolgáltatások vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatások biztosítása, amelyek szerint az eladó vállalja, hogy ezeket a szolgáltatásokat a megbeszélt időpontban vagy határidőn belül nyújtja,

elektronikus tartalom szolgáltatása másképp, mint tárgyi adathordozón, amennyiben annak szolgáltatása a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával kezdődött, és a fogyasztó kijelentette, hogy megfelelő tájékoztatást kapott arról, hogy ezen beleegyezésének kifejezésével elveszíti a szerződéstől való elállás jogát.

5. Az adásvételi szerződéstől való elállás határidejének betartása érdekében a vevőnek minden egyértelmű nyilatkozatot meg kell küldenie, amelyben kifejezi hajlandóságát az adásvételi szerződéstől való elállásától ezen üzleti feltételek VI. cikkének 3. bekezdése alapján a megadott határidőn belül.

6. Az adásvételi szerződéstől való elálláshoz a vevő felhasználhatja az eladó által közzétett adásvételi szerződéstől való elállás űrlapot. Az adásvételi szerződéstől való elállást a vevő elküldi az eladó e-mail címére vagy székhelyének címére, amelyet a jelen üzleti feltételekben fel vannak tüntetve. Az eladó haladéktalanul megerősíti a vevőnek az űrlap átvételét.

7. Az a vevő, aki elállt az adásvételi szerződéstől, az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül köteles visszaküldeni az árut az eladónak. A vevő állja az áru visszaküldésének költségeit, még akkor is, ha az árut a jellege miatt postai úton nem lehet visszaküldeni.

8. Ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az eladó haladéktalanul, de legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszafizeti neki az összes pénzt, beleértve a szállítási költségeket is, amelyeket tőle kapott, ugyanolyan formában, ahogy azt a vevő fizette. Az eladó a kapott pénzösszeget csak akkor fizeti vissza más módon a vevőnek, ha a vevő ebbe beleegyezik és ez nem jelent számára további költségeket.

9. Ha a vevő az eladó által kínált legolcsóbb áruszállítási módszertől eltérő módszert választ, az eladó a legolcsóbb áruszállítási módnak megfelelő összeget téríti vissza a vevőnek.

10. Ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az eladó nem köteles a kapott pénzeszközöket a vevőnek azelőtt visszafizetni, mielőtt a vevő átadná az árut vagy bebizonyítani tudja, hogy az árut elküldte az eladónak.

11. Az árut a vevőnek sértetlenül, kopás nélkül és szennyeződés nélkül, lehetőség szerint az eredeti csomagolásában kell visszaküldenie az eladónak. Az eladónak jogában áll egyoldalúan beszámítani az árun okozott kár megtérítését a vevőnek a vételár visszatérítésekor.

12. Az eladónak jogában áll elállni az adásvételi szerződéstől a készlet eladása, az áruk hozzáférhetetlensége miatt, vagy ha az áru gyártója, importőre vagy szállítója befejezte az áru gyártását vagy behozatalát. Az eladó a megrendelésben megadott e-mail címen erről haladéktalanul tájékoztatja a vevőt, és az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszaküldi az összes pénzt, beleértve a szerződés alapján tőle kapott szállítási költségeket is, ugyanolyan módon, ahogy a vevő tette vagy az általa meghatározott módon.

VII.

Jogok hibát teljesítés esetén

1. Az eladó felelős azért, hogy az áru az átvételkor hibátlan. Az eladó különösen felelős, hogy amikor a vevő átvette az árut:

az áru megegyezik a felek által elfogadott jellemzőkkel, és megállapodások hiányában az eladó vagy a gyártó által leírt tulajdonságokkal és amelyeket a vevő az áru jellegére és róla szóló reklám alapján az elvárt jellemzőkkel rendelkezik,

az áru alkalmasak az eladó által a felhasználásra meghatározott célra, vagy amelyekhez általában azonos típusú árut használnak,

az áru minőségében vagy kivitelezésében megfelel az elfogadott mintának vagy modellnek, ha a minőséget vagy a kivitelt az elfogadott minta vagy modell szerint határozták meg,

az áru megfelelő mennyiségben, méretben vagy tömegben vannak, és

az áruk megfelelnek a jogszabályi előírásoknak.

2. Az eladó hibás teljesítéséből eredő kötelezettségeknek legalább annyiban kell fennállnia, ameddig a gyártó hibás teljesítéséből eredő kötelezettségek fennállnak. A vevő egyébként jogosult a fogyasztási cikkeken fellépő hibából eredő jogot az átvételétől számított huszonnégy hónapon belül gyakorolni.

3. Ha más jogszabályokkal összhangban az áru csomagolásán, az áruhoz csatolt használati utasításában vagy a reklámban más felhasználási időtartam szerepel, a minőségi garancia rendelkezéseit kell alkalmazni. A minőség garanciájaként az eladó vállalja, hogy az áru egy bizonyos ideig alkalmas lesz a rendeltetés szerinti használatra vagy megőrzi szokásos tulajdonságait. Ha a vevő joggal jelezte az eladónak az áru hibáját, akkor sem a hibás teljesítésből eredő jogok gyakorlásának időtartama, sem a garanciális időtartama nem telik, amely alatt a vevő nem használhatja a hibás árut.

4. Az üzleti feltételek előző bekezdésében említett rendelkezések nem vonatkoznak azokra az árukra, amelyeket alacsonyabb áron adtak el olyan hibáért, amelyért alacsonyabb árban állapodtak meg, az áruk szokásos használatából eredő kopásért, használt árukért a használat vagy kopás mértékének megfelelő hiba miatt, amikor azt a vevő átvette vagy ha ez az áru jellegéből következik. A hibás teljesítés joga nem illeti meg a vevőt, ha az áru átvételét megelőzően tudta, hogy az árunak hibája van, vagy ha a hibát a vevő maga okozta.

5. Hiba esetén a vevő az eladónál reklamálhat és kérheti:

az áru cseréjét újra,

áru javítását,

észszerű kedvezményt a vételárból,

elállhat a szerződéstől.

6. A vevőnek jogában áll elállni a szerződéstől,

ha az árunak lényeges hibája van,

ha az árut ismétlődő hiba miatt vagy a javítás után is fennálló hiba miatt nem tudja megfelelően használni,

ha az árun nagyobb számú hiba van.

7. Lényeges az adásvételi szerződés olyan megszegése, amiről a szerződést megszegő fél már a szerződés megkötésekor tudott vagy tudnia kellett, hogy a másik fél nem kötötte volna meg a szerződést, ha előre látta volna ezt a megszegést.

8. Kisebb szerződésszegést jelentő hiba esetén (függetlenül attól, hogy a hiba elhárítható-e vagy sem) a vevőnek jogában áll kérni a hiba elhárítását vagy észszerű kedvezményt a vételárból.

9. Ha a kijavítható hiba a javítás után ismételten felmerül (általában ugyanazon hibára vonatkozó harmadik reklamáció vagy negyedik reklamáció különböző hibákra) vagy az árunak nagy számú hibája van (általában egyszerre legalább három hiba), akkor a vevőnek joga van kedvezményt kérni a vételárból, kérni az áru cseréjét vagy visszalépni a szerződéstől.

10. Reklamáció esetén a vevő köteles tájékoztatni az eladót, hogy melyik jogát választotta. A választás megváltoztatása az eladó beleegyezése nélkül csak akkor lehetséges, ha a vevő a hiba kijavítását kérte, ám ez a hiba javíthatatlannak bizonyul. Ha a vevő időben nem választja meg a jogát a lényeges szerződésszegés esetén, akkor ugyanolyan jogai vannak, mint kisebb szerződésszegés esetén.

11. Ha az áru javítása vagy cseréje nem lehetséges, akkor a szerződéstől való elállással a vevő követelheti a vételár teljes visszatérítését.

12. Ha az eladó bizonyítani tudja, hogy a vevő az áru átvétele előtt tudott a hibáról vagy maga okozta azt, az eladó nem köteles eleget tenni a vevő követelésének.

13. A vevő nem reklamálhat kedvezményes áron vásárolt árut olyan ok miatt, ami miatt az árut leértékelték.

14. Az eladó köteles elfogadni a reklamációt bármelyik kirendeltségében, ahol a reklamáció fogadása lehetséges, esetleg a vállalkozás székhelyén vagy a telephelyén. Az eladó köteles írásos igazolást adni a vevőnek arról, hogy a vevő mikor élt a jogával, mi a reklamáció tárgya és milyen panaszkezelési módot igényel, valamint igazolást a panasz kezelésének időpontjáról és módjáról, ideértve a javítás és annak időtartamának megerősítését, esetleg írásbeli igazolást a reklamáció elutasításáról.

15. Az eladó vagy az általa meghatalmazott alkalmazott azonnal, összetett esetekben három munkanapon belül dönt a reklamációról. Ez az időszak nem tartalmazza a termék- vagy szolgáltatástípusnak megfelelő, a hiba szakmai értékeléséhez szükséges időt. A reklamációt, beleértve a hibák javítását haladéktalanul, legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül orvosolni kell, kivéve, ha az eladó és a vevő nem állapodnak meg hosszabb időtartamban. Ennek az időtartamnak a hasztalanul történő lejárása lényeges szerződésszegésnek minősül, és a vevőnek jogában áll elállni a szerződéstől. A követelés pillanatának azt a pillanatot kell tekinteni, amikor a vevő érvényesíti az akaratát (a helytelen teljesítéstől való jog gyakorlása) az eladó felé.

16. Az eladó írásban tájékoztatja a vevőt a reklamáció eredményéről.

17. A hibás teljesítés joga nem illeti meg a vevőt, ha a vevő az áru átvétele előtt tudta, hogy az áru hibás vagy ha a vevő maga okozta a hibát.

18. Indokolt reklamáció esetén a vevőnek joga van a reklamációval kapcsolatban felmerült, célzott költségek megtérítésére. Ezt a jogot a vevő az eladónál a szavatossági idő lejártát követő egy hónapon belül érvényesítheti, különben a bíróságnak nem kell ezt megítélnie.

19. A reklamáció módját a vevő választhatja meg.

20. Az eladó hibás felelősségével kapcsolatos egyéb jogait és kötelezettségeit az eladó panasztételi eljárása szabályozza.

VIII.

Szállítás

1. A szerződő felek minden írásbeli levelet elektronikusan továbbíthatnak egymásnak.

2. A vevő az eladónak a leveleket az üzleti feltételekben megadott e-mail címre küldi. Az eladó a vevőnek a leveleket a felhasználói fiókjában vagy a megrendelésben megadott e-mail címre küldi.

IX.

Személyes adatok

1. Az együttműködés során megadott összes információ bizalmas, és ezt úgy is kezeljük. Ha nem ad nekünk írásos beleegyezést, akkor az adatait csak a szerződés szerinti teljesítés céljára használjuk fel, kivéve azt az e-mail címet, amelyre üzleti értesítéseket küldhetünk, mivel ezt a törvény megengedi, hacsak nem utasítja el. Ezek a hírlevelek csak hasonló vagy kapcsolódó árukra vonatkozhatnak, és bármikor egyszerűen leiratkozhat róluk (levél, e-mail küldésével vagy a kereskedelmi értesítésben található linkre kattintva). Az e-mail címet ebből a célból a szerződő felek közötti utolsó szerződés megkötésétől számított 3 évig megőrzik.

2. A személyes adatok védelméről részletesebb információk az adatvédelmi alapelvekben ITT találhatók.

X.

Peren kívüli vitarendezés

1. A Szlovák Kereskedelmi Felügyeleti Hatóság, amelynek székhelye: P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, internetes cím: https://www.soi.sk/sk, felelős az adásvételi szerződésből eredő fogyasztói jogviták bíróságon kívüli rendezéséért. A http://ec.europa.eu/consumers/odr címen található online vitarendezési platform felhasználható az adásvételi szerződésből az eladó és a vevő közötti vita rendezésére.

2. Európai Fogyasztói Központ Szlovák Köztársaság, székhelye: Mlynské nivy 44/A 827 15 Bratislava 212 Szlovák Köztársaság, internetcím: http://www.evropskyspotrebitel.sk az Európai Parlament és Tanács az online fogyasztói vitarendezésről szóló 2013. május 21-i 524/2013-as sz. rendelete szerinti kapcsolattartó pont, amit a 2006/2004 és a 2009/22/EK irányelv (online fogyasztói vitarendezési rendelet) egészít ki.

3. Az eladó vállalkozási engedély alapján jogosult az árukat értékesíteni. A vállalkozást az illetékes kereskedelmi engedélyezési hivatal végzi kompetenciája keretein belül. A Szlovák Kereskedelmi Felügyeleti Hatóság korlátozott mértékben ellenőrzi a távértékesítés során a fogyasztóvédelmi törvény és a távértékesítési törvény betartását.

XI.

Záró rendelkezések

1. Az eladó és a vevő közötti minden megállapodásra a Szlovák Köztársaság törvényei az irányadók. Ha az adásvételi szerződés által létrehozott kapcsolat nemzetközi elemet tartalmaz, akkor a felek megállapodnak abban, hogy a kapcsolatra a Szlovák Köztársaság joga az irányadó. Ez nem érinti a fogyasztó általánosan kötelező érvényű jogaikat.

2. Az eladót a vevővel szemben semmilyen magatartási kódex nem köti az SZK Távértékesítési Fogyasztóvédelmi törvényének 3.§-a 1. bekezdésének n) betűje értelmében.

3. Az internetes oldal minden joga, különös tekintettel a tartalom szerzői jogaira, beleértve az oldalelrendezést, fényképeket, filmeket, grafikákat, védjegyeket, logókat és egyéb tartalmakat és elemeket, az eladót illetik. Tilos a weboldal vagy annak bármely részének másolása, módosítása vagy egyéb használata az eladó beleegyezése nélkül.

4. Az eladó nem vállal felelősséget az internetes áruház harmadik fél általi beavatkozásából vagy annak rendeltetésellenes használatából eredő hibákért. Az online áruház használata során a vevő nem alkalmazhat olyan eljárásokat, amelyek hátrányosan befolyásolhatják annak működését, és nem végezhet olyan tevékenységet, amely lehetővé teheti számára vagy harmadik felek számára, hogy beavatkozhassanak vagy használhassák az online áruházat alkotó szoftvert vagy annak más részeit a céljával ellentétes módon.

5. Az adásvételi szerződést, beleértve az üzleti feltételeket is, az eladó elektronikus formában archiválja, és nem érhető el.

6. Az üzleti feltételek szövegét az eladó módosíthatja vagy kiegészítheti. Ez a rendelkezés nem érinti azokat a jogokat és kötelezettségeket, amelyek az üzleti feltételek előző verziójának érvényességi ideje alatt merültek fel.

7. Az üzleti feltételek melléklete egy mintanyomtatvány a szerződéstől való elálláshoz.

Ezek az üzleti feltételek 2020. május 22-én lépnek hatályba

Mellékletek:

A szerződéstől való elállás – letölthető dokumentum